ايميل راهي براي ارتباط گيري با ديگران در سالها قبل بوده اما امروزه سر و كله اش در بازاريابي هم پيدا شده و صاحبان مشاغل از آن به عنوان يك فرصت تبليغاتي ياد مي كنند.
در واقع شما مي توانيد با بهره گيري از ابزار اينترنتي ايميل ، كسب و كار خود را بيش از پيش در معرض ديد كاربران قرار دهيد و آن ها را وسوسه كنيد تا به مشتري شما تبديل شوند؛ البته بهره گيري از ايميل با اين هدف آداب خاص خودش را دارد مثلا اگر حوزه فعاليت شما گسترده است نبايد يك ايميل را براي همه ي مشتريان خود ارسال كنيد چون اساسا كار بيهوده اي است.
با وجود آنكه ارسال ايميل مرتبط و غير مرتبط به اندازه پيامك هاي تبليغاتي كاربران را آزار نمي دهد اما بايد دقت كرد و متناسب با حوزه ي كاري و علايق افراد ايميل تبليغاتي براي آن ها ارسال كنيد كه به آن ايميل هدفمند يا سفارش سازي ايميل مي گويند.
درست است كه هدف نهايي ايميل هدفمند بازاريابي و تبليغات براي يك كسب و كار است اما در كنار آن اهدافي مانند اطلاع بخشي به مشتريان ، قرار گرفتن در فهرست سه كسب و كار برگزيده براي مقايسه ي كاربران ، كمك به مشتري و هدايت او براي گرفتن تصميم خريد از آن كسب و كار ، افزايش وفاداري مشتريان سابق و اهميت دادن به آن ها را هم در بر مي گيرد.
در واقع صاحبان مشاغل مي توانند با استفاده از ايميل هدفمند هم مشتري جديد به دست بياورند و هم مشتري هاي سابق خود را در كنار خود تثبيت كنند براي اينكار گاهي اوقات حتي مي توانند از برگزاري جشنواره هاي مدت دار تبليغاتي نيز كمك بگيرند.
ايميل ماركتينگ از ۴۱ سال پيش كه براي نخستين بار از آن استفاده شد تا كنون توانسته طرفداران زيادي را به سمت خود بكشاند ، مقرون به صرفه بودن و اثر بخشي آني را مي توان از مهمترين مزاياي اي شيوه تبليغاتي به شمار آورد.
البته اين نكته را هم در نظر بگيريد كه با وجود آسان بودن ارسال ايميل به كاربران ، اگر محتواي پيام شما كاملا تبليغاتي باشد مخاطبان آن را به عنوان اسپم معرفي مي كنند در اين صورت حتي اگر ايميل شما به همه مخاطبانتان هم ارسال شود و همه ي آن ها پيام را به درستي دريافت كنند تقريبا مي شود گفت همه زحماتتان به هدر رفته است.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ساعت:
۰۳:۱۸:۵۶ توسط:سميرا علي پور موضوع:
نظرات (0)
نگ ها از كودكي روح و روان انسان ها را تحت تاثير قرار مي دهند و خيلي اوقات تا بزرگسالي زندگي خود را بر مبناي آن ها مي سازند و تصميم هاي مهم خود را مي گيرند.
اين موضوع در بازاريابي و فروش محصولات نيز تاثير محسوسي دارد به گونه اي كه آمارها نشان مي دهد ، استفاده از رنگ هايي خاص ميزان فروش محصولات و رغبت مخاطبان براي خريد را افزايش مي دهد.
ثبت برند يكي از سرفصل هاي مهم و اساسي يك بازاريابي موفق است و اگر به آن توجهي نشود همه ي هزينه هاي تبليغاتي كه مي پردازيد كاري پيش نمي برد اما براي اينكه برند كسب و كار شما در ميان كاربران با ذوق و سليقه هاي متفاوت خوش جلوه كند لازم است به هويت آن اهميت زيادي دهيد.
مي توان گفت اصلي ترين گام در موضوع هويت سازي يك برند انتخاب رنگ لوگوي آن است و با توجه به آن كه هر كدام از رنگ ها حامل پيامي براي كاربران هستند لازم است انتخاب رنگ برندتان نيز كارشناسي شده و بر اساس حوزه ي فعاليت شما پيش برود ؛ در حقيقت يك بازارياب خوب مي تواند به بهترين نحو از اين ظرفيت استفاده بهينه ببرد و ماجرا را به نفع خود تمام كند.
در مطالعهاي تحت عنوان تأثير رنگ بر بازاريابي، محققان دريافتند كه بسته به نوع محصول، حدود ۹۰٪ از قضاوتهاي سريع درباره محصولات ميتواند براساس رنگ باشد. استفاده صحيح از رنگ ۸۰٪ شناخت برند و ۹۳% جذابيت ظاهري برند را افزايش مي دهد و ۸۵٪ از مصرفكنندگان به دليل رنگ يك محصول، خريد ميكنند.
كارشناسان مي گويند بطور كلي سفيد نماد پاكي ، تازگي و سادگي است اما تنهايي و پوچي را هم به مخاطب القا مي كند و در مقابل رنگ سياه هميشه بيشترين جذابيت را ميان رنگ ها دارد و هميشه نماد قدرت ، پيچيدگي و البته عزا ، تهديد و سنگيني است.
قرمز يكي از رنگ هايي است كه در برندينگ به آن توجه زيادي مي شود چون تاثير فراوان و مستقيمي بر روحيه مخاطبان مي گذارد به علاوه نماد شور ، انرژي و هيجان است و پيام خشم و هشدار را به مخاطب مي رساند و در مقابل رنگ آبي ذهن افراد را هدف قرار مي دهد و رنگي آرامش بخش است و پيام قابل اعتمادي ، نامهرباني و سردي را مي دهد و جالب است بدانيد با اختلاف رنگي است كه سليقه ي تعداد زيادي از زنان و مردان را به خود اختصاص داده است.
سبز نيز بهترين رنگ براي چشم است و اصلاً چشم را اذيت نميكند؛ چون وقتي به شبكيه چشم برخورد ميكند نياز به هماهنگي ندارد به همين خاطر آرام بخش هم هست.
خلاصه آنكه اگر مي خواهيد برندتان در روح و روان مخاطبان نفوذ كرده و در ذهنشان رسوخ كند ثبت و طراحي برند با رعايت روانشناسي رنگ ها بهترين گزينه براي شما است.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ساعت:
۰۳:۱۷:۲۷ توسط:سميرا علي پور موضوع:
نظرات (0)
كوتاه كننده لينك را مي توان ابزاري دانست كه خيلي از دارندگان وب سايت هاي شركتي ، كسب و كار و يا حتي شخصي از آن استفاده مي كنند در واقع با اين روش لينكهاي طولاني و پيچيده و تبديل به لينكهاي كوتاه و قابل انتشار در فضاي آنلاين مي شود و از آنجا كه يكي از راه هاي افزايش بازديد سايت انتشار لينك محتواهاي توليدي در فضاي مجازي است خيلي از كسب و كارها نسبت به استفاده از اين شيوه تمايل نشان مي دهند ، اما واقعا چگونه يك لينك كوتاه كاربر را به همان لينك طولاني و اصلي هدايت مي كند ؟
براي پاسخ به اين سوال بايد گفت كوتاه كنندههاي لينك با گرفتن يك URL طولاني و هدايت مجدد آن از طريق سرورهاي خود كار ميكنند كه به آنها اجازه ميدهد يك URL سفارشي و كوتاه شده ايجاد كنند و هنگامي كه كاربر روي لينك كوتاه شده كليك ميكند، به URL طولاني اصلي هدايت ميشود.
استفاده از كوتاه كنندههاي URL ميتواند بسته به نياز كاربران متفاوت باشد؛ اما عمدتاً براي ايجاد لينكهاي كوتاهتر و راحتتر استفاده ميشوند و اشتراكگذاري و رديابي آن را آسانتر ميكند ولي برخي هم هستند كه لينك كوتاه شده را با دامنه وبسايت خود سفارشي كنند كه بتوانند به ايجاد آگاهي از برند كمك كند.
كوتاه كننده لينك هم مانند همه ي شيوه هاي رايج در فضاي وب مزايا و معايبي دارد . از جمله مزاياي آن مي توان به راحتي انتشار آن در اپليكيشن هاي مختلف در فضاي مجازي اشاره كرد.
رديابي لينك و ارتقاي امنيت نيز از ديگر مزاياي اين شيوه است ؛ به اين صورت كه بسياري از كوتاه كنندههاي URL ابزارهاي تحليلي و كاربردي ارائه ميدهند كه كمك ميكند تا شما بتوانيد كليكهاي انجام شده روي لينك و دادههاي مربوط به تعامل كاربر را رديابي كنيد و علاوه بر اين با پنهان كردن URL اصلي به محافظت در برابر حملات فيشينگ، كمك كنند و ايجاد لينكهاي جعلي را براي مهاجمان، دشوارتر سازند.
افزايش تجربه كاربر را مي توان يكي ديگر از مزيت هاي كوتاه كننده لينك دانست چون تجربه ثابت كرده در صورت كوتاه بودن لينك احتمال كلك كردن كاربر بر روي آن به مراتب افزايش مي يابد.
البته احتمال منقضي شدن يا از بين رفتن لينك با خارج شدن سرويس كوتاه كننده لينك از دسترس كاربران وجود دارد و به اين ترتيب لينكهاي كوتاه شده نيز از كار خواهند افتاد.
نبود شفافيت و ناممكن بودن شناسايي لينك اصلي از لينك گمراه كننده مي تواند يكي از معايب اصلي كوتاه كننده لينك به شمار بيايد و لينكهاي كوتاه شده همچنين ميتوانند براي پنهان كردن لينكهاي مخرب يا حملات فيشينگ استفاده شوند بسياري از كاربران هم ممكن است ناخواسته يا به دليل نداشتن اطلاعات كافي روي اين لينكها كليك كنند كه ميتواند خطر بدافزار يا ساير تهديدات امنيتي را افزايش دهد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ساعت:
۰۳:۱۲:۰۸ توسط:سميرا علي پور موضوع:
نظرات (0)